Lansarea proiectului de parteneriat strategic pentru învățământul superior prin programul Erasmus + la Vilniaus kolegija / Universitatea de Științe Aplicate și Universitatea Transilvania din Brașov, partener al proiectului

Facultatea de Economie din cadrul Vilniaus Kolegija/ Universitatea de Științe Aplicate a lansat prin intermediul unei întâlniri Kick-Off în data de 8 februarie 2022 proiectul din cadrul programului Erasmus + de parteneriat strategic în învățământul superior – „Pregătirea digitală și consolidarea capacității profesorilor de științe umaniste din universități prin parteneriat cu companii de tehnologii digitale” (nr. 2021-1- LT-01-KA220-HED-000031124).

Proiectul implică parteneri din șase țări: Lituania, Polonia (Fundacja Rozwoju Aktywnosci Miedzynarodowej i Edukacyjnej), Bulgaria (Fundația Pax Rhodopica), România (Universitatea Transilvania din Brașov), Italia (Prism Impresa Sociale S.R.L.) și Grecia (Panepistimio Patron).

Proiectul va dezvolta patru produse intelectuale: DigitUni Toolkit, DigitUni Distance Learning Toolkit, DigitUni Distance Learning Manual și e-Platforma DigitUni, o bibliotecă interactivă.

La dezvoltarea acestor produse intelectuale vor contribui și cercetătorii de la Facultatea de Sociologie și comunicare și Facultatea de Litere, din cadrul Universității Transilvania din Brașov, în perioada de implementare a proiectului: 1 ianuarie 2022 – 31 decembrie 2023.

Obiectivul principal al proiectului „Pregătirea digitală și consolidarea capacității profesorilor de științe umaniste din universități prin parteneriat cu companii de tehnologii digitale” (DigitUni) este de a sprijini transformarea digitală și de a întări capacitatea profesorilor de științe umaniste de a oferi servicii de înaltă calitate, incluzive, de educație digitală prin dezvoltarea competențelor digitale și consolidarea cooperării lor cu companii - experți în tehnologii digitale.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • Creșterea capacității și îmbunătățirea gradului de pregătire a departamentelor de științe umaniste din universități de a implementa predarea online, mixtă și la distanță într-un mediu hibrid sau online prin consolidarea și extinderea abilităților și competențelor pedagogice digitale ale personalului lor.
  • Facilitarea accesului profesorilor și asistenților de științe umaniste în oferirea soluțiilor de educație digitală incluzivă de înaltă calitate, prin dezvoltarea de metode inovatoare pentru depășirea barierelor și dificultăților existente, cu sprijinul companiilor specializate în tehnologiile digitale.
  • Adaptarea instrumentele existente și crearea de noi resurse digitale care să fie utilizate în procesul de educație hibrid/online.
  • Stabilirea unei colaborări între companiile de tehnologii digitale și departamentele universitare de științe umaniste.